10 Meilleurs Cours de Gestion De L’Expérience Client en Ligne

Gros plan d'un iPhone montrant l'application Udemy et un ordinateur portable avec un bloc-notes.Il existe des milliers de cours et de classes en ligne qui vous aideront à améliorer vos  compétences en Gestion De L’Expérience Client et à obtenir votre  certificat de Gestion De L’Expérience Client.

Dans cet article de blog, nos experts ont soigneusement établi la liste des 10 meilleurs cours, tutoriels, programmes de formation, cours et certifications de Gestion De L’Expérience Client  qui sont disponibles en ligne actuellement.

Nous n’avons inclus que les cours qui répondent à nos normes de qualité rigoureuses. Nous avons consacré beaucoup de temps et d’énergie pour rassembler toutes ces précieuses informations pour vous. Ces cours sont adaptés à tous les niveaux, aux débutants, aux étudiants de niveau intermédiaire et aux experts.

Voici un aperçu de ces cours et de leur contenu !

10 Meilleurs Cours de Gestion De L’Expérience Client en Ligne

1. “Customer Service, Customer Support, And Customer Experience” par Alex Genadinik Cours Udemy Notre meilleur choix

“Customer service, customer support, and customer experience training. Loyal clients through world-class customer service”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 26228+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 605+ avis.

Contenu du cours
Introduction and a warm welcome to this course on great customer service
Customer service fundamentals
Dealing with angry clients as part of your customer service
Using positive language in your customer support interactions
Delighting customers
Active listening skills as part of good customer service
Adding your unique voice and personality to make your products more engaging
Customer support email ticketing automation software
Emotional intelligence in customer support and when selling
Online reviews – listening and getting insights despite hurtful comments
Customer Development and Lean Startup methodologies through customer outreach
Using a customer feedback form for customer support
Conclusion

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2. Customer Experience Management (CX): MASTERCLASS 2022 par Manos Filippou Cours Udemy

#1 Customer Experience Management Course. Discover The Art Of A Client-Centric Culture. Customer Journey. B2B. B2C.

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 13460+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 2523+ avis.

Contenu du cours
INTRODUCTION
UPDATE – CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT (CX) IN A NEW WORLD
CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT (CX): CHEAT SHEET FOR BUSY PROFESSIONALS
A SIMPLE CUSTOMER EXPERIENCE (CX) EXAMPLE TO GET YOU STARTED
THE BENEFITS OF DELIVERING A GREAT CX
BEST PRACTICES FOR CX LEADERS
A SIMPLE FRAMEWORK TO DESIGN A CUSTOMER EXPERIENCE
VALUABLE CX INSIGHTS YOU NEED TO KNOW
CUSTOMER EXPERIENCE PITFALLS TO AVOID
TYPES OF CUSTOMER JOURNEY MAPS
COMMON CUSTOMER JOURNEY MAPPING MISTAKES TO AVOID
CUSTOMER EXPERIENCE (CX) VARIABLES
HOW TO MEASURE AND ANALYZE CUSTOMER EXPERIENCE
TWO BUILDING BLOCKS OF CUSTOMER EXPERIENCE YOU SHOULD NOT IGNORE
EVALUATE YOUR CX STRATEGY BY ASKING THESE QUESTIONS
WHY CUSTOMERS USUALLY GO BACK TO A BUSINESS?
MAIN CAUSES OF BAD CX & WHAT YOU CAN DO ABOUT IT
PRACTICAL CX STRATEGIES TO AMAZE YOUR CUSTOMERS
PRACTICAL CX STRATEGIES USING TECHNOLOGY
OLD SCHOOL CX METHODS VS NEW TECHNOLOGIES
HOW THE COVID-19 PANDEMIC CHANGED THE WORLD AND WHAT TO DO NEXT
HOW TO CREATE MEMORABLE CUSTOMER EXPERIENCES EVEN POST-COVID-19
HERE IS WHY CUSTOMER EXPERIENCE SHOULD BECOME YOUR #1 PRIORITY
RESOURCES/HELPFUL LINKS
2020 – CUSTOMER EXPERIENCE MANAGEMENT (CX) TRAINING
BONUS: EXCLUSIVE FOR MY STUDENTS

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3. Customer Retention: Maximise Your Profits par Customer Core Cours Udemy

“How CRM, Customer Care, Customer Service, Customer Satisfaction, and Customer Experience will 10X your profits.”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 8018+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 179+ avis.

Contenu du cours
Introduction
WHERE ARE WE NOW
GET YOUR COMPANY ON BOARD
STRATEGIES & TACTICS
MONITOR & MEASURE
CONCLUSION & ACTION STEPS

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4. Customer Experience & Service: Gain Devoted Customers par “Expert Academy, Lahcen Bouya” Cours Udemy

“How To Enhance Customer Experiences, Delight Customers & Increase Sales”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 4894+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 62+ avis.

Contenu du cours
Delighted & Devoted Customers? What’s All This About?
Make It Easy
Delight Your Customers
From ‘Delighted’ To ‘Devoted’
Keeping It All Going

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5. Using Customer Experience to Grow Your Customer Base par “Dianne Denton, MBA” Cours Udemy

How Superior Customer Experience (vs. Customer Service) & Customer-centric Pivot Can Increase Customer Traffic & Revenue

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 3855+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 79+ avis.

Contenu du cours
Understanding Customer Experience
The Customer Journey
Customer Behavior
Making an Impact Through Customer Experience
Soliciting Feedback
Best Practices for Review Responses
Further Improving Your Value to Customers

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6. Grow Your Business Using Net Promoter Score® par Kushal Dev Cours Udemy

The only Net Promoter Score® course that has the power to transform your business into a customer centric one

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 3230+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 76+ avis.

Contenu du cours
Introduction and Why Net Promoter Score®?
The Fundamentals of Net Promoter Score
Listen to the Voice of Customer
Quick Wins and Big Bets
Best Practices and Tips
Get Help to Kickstart NPS® in your business

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7. Omnichannel Customer Experience Management (CX) par Dana Mando Cours Udemy

How To Create A Seamless Customer Experience In An Omnichannel Ecosystem

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 2935+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 978+ avis.

Contenu du cours
The Rise Of The Multichannel Customer
How Omnichannel Is Changing Retail: A Look At Recent Shopping Trends
Development Of An Omnichannel Customer Experience Management Strategy
Know Your Customer (KYC)
Implement Consistency Across Channels
Technology Utilization & Integration
Address Your Organization’s Structure
Build Strong Relationships With Your Customer

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8. Customer Experience Management Essentials par Roel Leijten Cours Udemy

Learn How To Measure And Improve Customer Loyalty

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 2346+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 292+ avis.

Contenu du cours
Introduction
Building the Customer Journey
Measurement
Improvement
Internal Selling
Two more things
Supplementary Material

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9. The Ultimate Customer Experience Course (3 In 1) par “Expert Academy, Lahcen Bouya” Cours Udemy

“Deliver A ‘Branded’ Customer Experience, Build Loyalty & Maximize Profits (Taught By 2 Award Winning Experts)”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 2139+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 69+ avis.

Contenu du cours
Course Series Foundation – Customer Experience Management
Course 1 – Brand Purpose & Leadership
How To Create A Great Purpose
How To Be A Purposeful Leader
Course 1 Conclusion – Brand Purpose & Leadership
Course 2 – Brand Promise & Customer Loyalty
Using Infectious Communication
Distinctive Customer Experience
Continuous Innovation
Course 2 Conclusion – Brand Promise & Customer Loyalty
Course 3 – Brand Purpose & Employee Alignment
Distinctive Employee Experience
Experience Measurement
Course 3 Conclusion – Brand Purpose & Employee Alignment
Course Series Conclusion – Grow Your Business With A Purpose

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10. Customer Experience Management Blueprint par “Janne Ohtonen, PhD” Cours Udemy

Learn How To Create A Profitable and Cost-Effective Customer Experience Strategy with These Practical Tools and Lectures

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 1900+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 382+ avis.

Contenu du cours
Why Customer Experience Blueprint Is Key To your Business Success?
How to Create a Customer Experience Blueprint?
Understanding Customer Wants & Needs & Expectations
Leveraging Customer Attitudes & Emotions & Psychology
Writing customer personas to engage employees
Using Outcome Based Segmentation
Involving customers in Customer Experience Blueprint Design
Take Action with Customer Experience Blueprint
COURSE MATERIALS FOR DOWNLOAD

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Voici quelques questions fréquemment posées sur l’apprentissage de Gestion De L’Expérience Client

Combien de temps faut-il pour apprendre Gestion De L’Expérience Client?

La réponse à la question « Combien de temps faut-il pour apprendre Gestion De L’Expérience Client » est… « Ça dépend. » Tout le monde a des besoins différents et tout le monde travaille dans des situations différentes, donc la réponse donnée à telle ou telle personne peut se révéler complètement différente de celle donnée à telle ou telle autre personne.

Posez-vous les questions suivantes : Dans quel but cherchez-vous à apprendre Gestion De L’Expérience Client ? Quel est votre niveau ? Êtes-vous débutant(e) ou avez-vous de l’expérience dans le domaine de Gestion De L’Expérience Client ? Combien de temps pouvez-vous y consacrer ? 1 heure par jour ? 40 heures par semaine ? Découvrez ce cours de Gestion De L’Expérience Client.

Est-ce que Gestion De L’Expérience Client est facile ou difficile à apprendre ?

Non. Pour la plupart des gens, apprendre Gestion De L’Expérience Client n’est pas difficile. Découvrez ce cours sur la façon d’apprendre Gestion De L’Expérience Client en un rien de temps !

Comment apprendre Gestion De L’Expérience Client rapidement ?

Le moyen le plus rapide d’apprendre Gestion De L’Expérience Client est de suivre d’abord ce cours de Gestion De L’Expérience Client puis de pratiquer ce que vous apprenez à chaque fois que vous en avez l’occasion. Même s’il s’agit seulement de 15 minutes de pratique par jour. La régularité est la clé de la réussite.

Où apprendre Gestion De L’Expérience Client?

Si vous voulez explorer et apprendre Gestion De L’Expérience Client, alors Udemy vous fournira la meilleure plate-forme pour apprendre le Gestion De L’Expérience Client. Découvrez ce cours sur la façon d’apprendre Gestion De L’Expérience Client en un rien de temps !