10 Meilleurs Cours de Ventes B2B en Ligne

Gros plan d'un iPhone montrant l'application Udemy et un ordinateur portable avec un bloc-notes.Il existe des milliers de cours et de classes en ligne qui vous aideront à améliorer vos  compétences en Ventes B2B et à obtenir votre  certificat de Ventes B2B.

Dans cet article de blog, nos experts ont soigneusement établi la liste des 10 meilleurs cours, tutoriels, programmes de formation, cours et certifications de Ventes B2B  qui sont disponibles en ligne actuellement.

Nous n’avons inclus que les cours qui répondent à nos normes de qualité rigoureuses. Nous avons consacré beaucoup de temps et d’énergie pour rassembler toutes ces précieuses informations pour vous. Ces cours sont adaptés à tous les niveaux, aux débutants, aux étudiants de niveau intermédiaire et aux experts.

Voici un aperçu de ces cours et de leur contenu !

10 Meilleurs Cours de Ventes B2B en Ligne

1. “B2B Lead Generation + B2B Sales With LinkedIn, Cold Email” par Alex Genadinik Cours Udemy Notre meilleur choix

“LinkedIn + cold email lead generation for B2B sales. Lead generation, lead nurturing emails, B2B marketing for B2B sales”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 35103+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 273+ avis.

Contenu du cours
B2B sales and lead generation course welcome and what to expect
D7 tool for lead generation and B2B sales
Approaching your sales leads and potential clients
LinkedIn outreach for lead generation and B2B sales
SELLING TO LARGE COMPANIES & ORGANIZATIONS – How to write a business proposal
Setting up your business and product page on LinkedIn
Creating a professional LinkedIn profile that you sell and promote from
Cold email and email nurturing in B2B sales
Letting your leads schedule calls with you
Cold email outreach and lead nurturing via social media
Buying email lists elsewhere
Using emotional intelligence and empathy in sales
Negotiation to help your sales
Using a lead-generation vetting form to identify high-potential leads
Facebook ads and retargeting for B2B sales
Cold phone calling scripts
Conclusion of our B2B sales and lead generation course

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2. Business Development & B2B Sales for Startups- Sales Valley par Patrick Dang Cours Udemy

“The Complete Startup Playbook for Business Development & B2B Sales to learn Lead Generation, Pitching, & Closing Deals.”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 26585+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 5935+ avis.

Contenu du cours
Introduction & Setting Yourself Up for Success
Business Development & Sales Strategy and Setting Your Goals
Outbound Lead Generation with Cold Emails
Sales Skills: From Your First Meeting to Closing the Deal
Remote Sales Training
Learn More With Patrick Dang

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3. B2B Sales Masterclass: People-Focused Selling par Kevin Dorsey Cours Udemy

“Close deals using world-class discovery, demos, follow-up, and objection handling WITHOUT any shady or pushy tactics.”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 7212+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 1908+ avis.

Contenu du cours
Introduction
Mindset
Influence
Know Your Buyer
Discovery
The Pitch
Closing
Navigating the End
Objection Handling
Conclusion

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4. “B2B Sales – Close More Deals, Get More Leads, Work Less” par Dan Englander Cours Udemy

“Drastically improve lead generation with apps, tools, and outsourcing. Close more deals by using an effective script.”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 5839+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 649+ avis.

Contenu du cours
“Introduction
The Lead Generation Blueprint
The Conversation Blueprint
Follow Up Appointments
Getting Started and Staying Sharp
Apps, Tools, and High-Tech Shortcuts”

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5. “B2B Sales, LinkedIn Lead Generation & Cold Email Sales” par Alex Genadinik Cours Udemy

“Business to business high ticket sales and marketing to sell to large companies, generate leads, and large customers”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 5745+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 152+ avis.

Contenu du cours
Introduction to the course
B2B Sales and lead generation fundamentals and definitions
Finding leads using software
B2B sales strategy exercise/project
Steve Blank’s theory: Customer Development
LinkedIn messaging
Cold email and cold calling your sales leads and potential clients – B2B sales
Cold calling for B2B sales
Handling sales objections
Using emotional intelligence and empathy in sales
Writing business proposals for selling big projects to very large companies
Creating an email autoresponder campaign
Hiring your first salesperson and then a sales team
Building rapport for B2B sales
Closing the sale
Using a lead-generation vetting form to identify high-potential leads
Using meeting-scheduling software for increased time management & organization
Alex Genadinik B2B sales using scalable web marketing
Negotiation for B2B sales
Facebook ads and retargeting for B2B sales
Creating a professional LinkedIn profile to boost your professional profile
Creating your company and product pages on LinkedIn
Other lead nurturing on social media (not high priority but can help)
Influencer marketing
How to research influencers
Compensating the influencers
Creating your own affiliate program and inviting influencers
Influencer platforms
Publicity and public relations to get published in industry publications
Reverse publicity method
Actionable strategies you can start implementing today
Press release writing and sending out – good for unique and compelling companies
B2B sales course conclusion

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6. LinkedIn Sales Navigator: LinkedIn’s tool for B2B Sales par “Gustavo Escobar Henríquez, Digital Life Academy” Cours Udemy

LinkedIn Sales Navigator best remote practices for the LinkedIn premium service for business development and B2B sales

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 4437+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 321+ avis.

Contenu du cours
Introduction to the LinkedIn Sales Navigator course
Remote Best Practices to Setting Up Your LinkedIn Sales Navigator Account
How to use Accounts on LinkedIn Sales Navigator and Maximize it for B2B Sales
How to find leads with LinkedIn Sales Navigator and Making the Most of It

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7. B2B Sales Objections Simplified par Derek Shebby Cours Udemy

“B2B Sales Skill: Learn How to Handle the Most Common Sales Objections, Over the Phone and in Person!”

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 4319+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 1282+ avis.

Contenu du cours
Sales Objections Simplified Overview
Understanding Where Objections Come From
Dealing with Objections in Person!
Dealing with Objections Over the Phone!
BONUS TECHNIQUE: Handling the Price Objection!
Sales Objections Summary

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8. Business to Business Selling Skills par Ken Fowler Cours Udemy

B2B Selling Skills will have IMMEDIATE IMPACT on the success of Face-to-Face Salespeople who sell a considered purchase.

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 3750+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 867+ avis.

Contenu du cours
“B2B Selling Skills – Let’s go through the introduction and some sales basics.
B2B Selling Skills – The absolute basics that you need to succeed.
B2B Selling Skills – Okay folks, let’s bring home the bacon!
B2B Selling Skills – That’s the cake, now here’s the cream!”

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9. The Complete Objection Handling Masterclass (B2B & B2C) par Stefan Devito Cours Udemy

Get Certified to Master Any Objection – Scripts & Blueprints Including the Wolf of Wall Street Technique (B2B/B2C)

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 3716+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 473+ avis.

Contenu du cours
Introduction
Handling specific objections
Underlying Psychological triggers
Key sales skills

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10. Sales Methodologies: Best Practices for Enterprise Selling par Michael Griego Cours Udemy

Apply sales methodology and sales process best practices to the modern enterprise selling organization

À l’heure où nous rédigeons cet article, plus de 1823+ personnes ont suivi ce cours et ont posté 563+ avis.

Contenu du cours
Introduction to Sales Methodologies
The Evolution of Enterprise Sales Methodologies
Effective Sales Engagement Process Management
Conclusion

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Voici quelques questions fréquemment posées sur l’apprentissage de Ventes B2B

Combien de temps faut-il pour apprendre Ventes B2B?

La réponse à la question « Combien de temps faut-il pour apprendre Ventes B2B » est… « Ça dépend. » Tout le monde a des besoins différents et tout le monde travaille dans des situations différentes, donc la réponse donnée à telle ou telle personne peut se révéler complètement différente de celle donnée à telle ou telle autre personne.

Posez-vous les questions suivantes : Dans quel but cherchez-vous à apprendre Ventes B2B ? Quel est votre niveau ? Êtes-vous débutant(e) ou avez-vous de l’expérience dans le domaine de Ventes B2B ? Combien de temps pouvez-vous y consacrer ? 1 heure par jour ? 40 heures par semaine ? Découvrez ce cours de Ventes B2B.

Est-ce que Ventes B2B est facile ou difficile à apprendre ?

Non. Pour la plupart des gens, apprendre Ventes B2B n’est pas difficile. Découvrez ce cours sur la façon d’apprendre Ventes B2B en un rien de temps !

Comment apprendre Ventes B2B rapidement ?

Le moyen le plus rapide d’apprendre Ventes B2B est de suivre d’abord ce cours de Ventes B2B puis de pratiquer ce que vous apprenez à chaque fois que vous en avez l’occasion. Même s’il s’agit seulement de 15 minutes de pratique par jour. La régularité est la clé de la réussite.

Où apprendre Ventes B2B?

Si vous voulez explorer et apprendre Ventes B2B, alors Udemy vous fournira la meilleure plate-forme pour apprendre le Ventes B2B. Découvrez ce cours sur la façon d’apprendre Ventes B2B en un rien de temps !